ma:
holnap:
Üdvözöljük Polgár Önkormányzatának portálján
Üdvözöljük Polgár város közigazgatási portálján
Skip Navigation LinksKezdőlap > Élethelyzet > Közlekedés > Mozgáskorlátozottak > Parkolási igazolvány pótlása
Parkolási igazolvány pótlása
A mozgásában korlátozott személy elveszett, eltulajdonított és megsemmisült igazolványának pótlása elektronikus úton is kezdeményezhető. Az igazolvány kiadására, meghosszabbítására, visszavonására, cseréjére, pótlására, nyilvántartására irányuló eljárásban első fokon a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala (a továbbiakban: járási hivatal), a kormányablak, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEK KH) jár el.

Ki veheti igénybe?

A mozgásában korlátozott személy elveszett, eltulajdonított és megsemmisült igazolványának pótlása elektronikus úton is kezdeményezhető.

Eljárás tárgya:

Parkolási igazolvány kiadására, meghosszabbítására, cseréjére, pótlására irányuló kérelem benyújtható:

  • bármely okmányirodában;

  • lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes települési önkormányzat jegyzőjénél;

  • elektronikusan az ügyfélkapun keresztül intézhető az igazolvány pótlása, és előkészíthető az igazolvány kiváltása illetve cseréje.

Az igazolvány kiadására, meghosszabbítására, visszavonására, cseréjére, pótlására, nyilvántartására irányuló eljárásban első fokon a fővárosi és megyei kormányhivatal járási (fővárosi kerületi) hivatala (a továbbiakban: járási hivatal), a kormányablak, valamint a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEK KH) jár el.

Szükséges dokumentumok:

  • személyazonosításra alkalmas érvényes okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély)

  • a jogosultságot igazoló szakvélemény vagy szakhatósági állásfoglalás

  • egy darab igazolványképet kell mellékelni, ha

    • az ügyfél a kérelmét nem személyesen nyújtja be, vagy

    • a kérelmet a települési önkormányzat jegyzőjénél terjeszti elő

  • le kell adni a régi igazolványt

  • a kérelmet az ügyfél saját kezűleg írja alá

Ügyintézési határidő:

Az ügyintézési határidő a kérelem benyújtásától számított harminc nap, ami nem tartalmazza a kész okmány kézbesítésének idejét.

Az elektronikus úton intézhető pótlás és csere esetében az okmány 15 napon belül kerül kiállításra és postázásra.

Teljes egészében elektronikusan intézhető:

  • a parkolási igazolvány pótlása

Lásd bővebben:

http://nyilvantarto.hu/hu/parkolasi